Current Executive
Melanie (Mel) Hamilton
Chair / Présidente
University of Saskatchewan / Université de la Saskatchewan
Melanie is the Director for the Jane and Ron Graham Centre for the Scholarship of Teaching and Learning. Melanie is a Registered Nurse by discipline and taught nursing in the classroom, laboratory, and clinical setting for over 20 years. She has engaged in SoTL research at the local, national, and international level. Her research interests include mid-career faculty, SoTL leadership, early-career researchers, and academic integrity.
Melanie est directrice du Centre Jane et Ron Graham pour la recherche en pédagogie. Melanie est infirmière diplômée de profession et elle a enseigné les soins infirmiers[...]
Melanie is the Director for the Jane and Ron Graham Centre for the Scholarship of Teaching and Learning. Melanie is a Registered Nurse by discipline and taught nursing in the classroom, laboratory, and clinical setting for over 20 years. She has engaged in SoTL research at the local, national, and international level. Her research interests include mid-career faculty, SoTL leadership, early-career researchers, and academic integrity.
Melanie est directrice du Centre Jane et Ron Graham pour la recherche en pédagogie. Melanie est infirmière diplômée de profession et elle a enseigné les soins infirmiers en salle de classe, en laboratoire et en environnement clinique pendant plus de 20 ans. Elle est engagée dans la recherche en ACEA aux niveaux local, national et international. Ses intérêts de recherche comprennent les professeurs et les professeurs en milieu de carrière, le leadership en ACEA, les chercheurs et les chercheuses en début de carrière et l’intégrité académique.
Andrea Webb
Vice-Chair / Vice-présidente
University of British Columbia / Université de la Colombie-Britannique
Andrea is an Associate Professor of Teaching in the Department of Curriculum & Pedagogy. She spent a decade as a classroom teacher and department head before returning to higher education as a teacher educator. Her research interests lie in teaching and learning in higher education and she is involved in research projects related to Threshold Concepts, the Scholarship of Teaching and Learning, and Social Studies Teacher Education.
Andrea est professeure agrégée de pédagogie dans le département des programmes et de la pédagogie. Elle a enseigné en salle de classe pendant une décennie et a[...]
Andrea is an Associate Professor of Teaching in the Department of Curriculum & Pedagogy. She spent a decade as a classroom teacher and department head before returning to higher education as a teacher educator. Her research interests lie in teaching and learning in higher education and she is involved in research projects related to Threshold Concepts, the Scholarship of Teaching and Learning, and Social Studies Teacher Education.
Andrea est professeure agrégée de pédagogie dans le département des programmes et de la pédagogie. Elle a enseigné en salle de classe pendant une décennie et a été directrice de département avant de se tourner de nouveau vers l’enseignement supérieur et la formation des enseignants et des enseignantes. Sa recherche porte sur la pédagogie dans l’enseignement supérieur et elle est impliquée dans des projets de recherche liés aux concepts de seuil, à la recherche en pédagogie et à la formation des enseignants et des enseignantes en études sociales.
Stephane Perrault
Vice-Chair (Francophone) / Vice-président francophone
Red Deer Polytechnic / Collège polytechnique de Red Deer
Stéphane-D. Perreault (Dr. if you insist) is a historian teaching at Red Deer Polytechnic. He is a Settler of French ancestry who lives with his Nakota husband and four cats in an area known in Settler terms as Edmonton, in the Treaty Six area, an agreement for peaceful land sharing that was sealed on August 23 and 28, 1876 between the Nehiyaw, the Anishinaabe, the Chipewan, and the Dakota and the Crown on behalf of the Settlers. He researches the intersections of Indigenous and Settler discourses in the teaching of history.
Stéphane-D. Perreault (Dr, si vous insistez) est un historien qui[...]
Stéphane-D. Perreault (Dr. if you insist) is a historian teaching at Red Deer Polytechnic. He is a Settler of French ancestry who lives with his Nakota husband and four cats in an area known in Settler terms as Edmonton, in the Treaty Six area, an agreement for peaceful land sharing that was sealed on August 23 and 28, 1876 between the Nehiyaw, the Anishinaabe, the Chipewan, and the Dakota and the Crown on behalf of the Settlers. He researches the intersections of Indigenous and Settler discourses in the teaching of history.
Stéphane-D. Perreault (Dr, si vous insistez) est un historien qui enseigne au Collège polytechnique de Red Deer. Descendant de colons canadiens-français, il vit avec son conjoint Nakota et leurs quatre chats à Edmonton, situé sur le territoire englobé par le Traité numéro Six, un accord de paix et de partage du territoire scellé les 23 et 28 août 1876 entre les peuples Nehiyaw, Anishinaabe, Chipewan et Dakota d’une part et la Couronne au nom des colons d’autre part. Sa recherche porte sur l’intersection des discours autochtones et allochtones dans l’enseignement de l’histoire.
Cynthia Korpan
Secretary / Secrétaire
University of Victoria / Université de Victoria
For over 16 years, I have been involved nationally and internationally in learning and teaching in higher education. At the University of Victoria, I am the Director of Teaching Excellence, responsible for taking the lead on institutional initiatives to enhance instruction to support students’ learning. Nationally, through the Society of Teaching and Learning in Higher Education (STLHE), I was chair of a special interest group (TAGSA) for six years; currently, I am in my second term as Coordinator for the 3M National Student Fellowship; and in the past, I served on multiple committees within the Educational Developers Caucus (EDC), such[...]
For over 16 years, I have been involved nationally and internationally in learning and teaching in higher education. At the University of Victoria, I am the Director of Teaching Excellence, responsible for taking the lead on institutional initiatives to enhance instruction to support students’ learning. Nationally, through the Society of Teaching and Learning in Higher Education (STLHE), I was chair of a special interest group (TAGSA) for six years; currently, I am in my second term as Coordinator for the 3M National Student Fellowship; and in the past, I served on multiple committees within the Educational Developers Caucus (EDC), such as the accreditation committee. In 2016, I was awarded the Educational Developer Leadership Award, and in 2018, organized the national EDC conference at the University of Victoria.
My area of research concentrates on academics’ inaugural years of teaching in higher education. My PhD research investigated graduate students’ learning process as they began to teach in the academic workplace. Currently, I am undertaking a multi-year study looking at the impact of a faculty program about learning-centred teaching. In my role as Director of Teaching Excellence, I teach SoTL to graduate students in a credited two-year program (Learning and Teaching in Higher Education Graduate Certificate), to faculty in our Faculty Institute of Teaching (three-term program), and oversee our institutional SoTL grants, which includes ongoing consultations with faculty across all disciplines to help them develop their research, coordinating a community of practice for SoTL researchers, and planning collaborative events (such as our campus wide Let’s Talk about Teaching event). Further, I work with departments to support the curriculum development process. Through these mechanisms, I promote the theory and practice of SoTL to improve student learning. I am committed and passionate about this topic, hence my deep interest in being appointed to the SoTL Canada executive.
Je suis impliquée dans la pédagogie de l’enseignement supérieur depuis plus de 16 ans, tant au niveau national qu’international. À l’Université de Victoria, je suis directrice de l’excellence en enseignement, j’ai la responsabilité de diriger les initiatives institutionnelles qui visent à renforcer l’instruction afin de soutenir l’apprentissage des étudiants et des étudiantes. Au niveau national, par le biais de la Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur (SAPES), j’ai été présidente d’un des groupes d’intérêts spéciaux (AAEECS) pendant six ans. À l’heure actuelle, je suis dans mon deuxième mandat de coordinatrice du Prix national d’excellence pour étudiants 3M. Dans le passé, j’ai été membre de plusieurs comités au sein du Réseau de formateurs en pédagogie de l’enseignement supérieur (RFPES), entre autres du comité d’accréditation. En 2016, j’ai obtenu le Prix de leadership pour conseillers pédagogiques et en 2018, j’ai organisé le colloque national du Réseau des formateurs en pédagogie de l’enseignement supérieur à l’Université de Victoria.
Ma recherche se concentre sur les premières années d’enseignement dans l’enseignement supérieur du personnel académique. La recherche qui a mené à mon doctorat a porté sur les processus d’apprentissage des étudiants et des étudiantes des cycles supérieurs alors que ceux-ci se préparent à enseigner dans un contexte académique. À l’heure actuelle, j’entreprends une étude de plusieurs années pour examiner l’impact d’un programme pour professeurs portant sur l’enseignement centré sur l’apprentissage. Dans mon rôle en tant que directrice de l’excellence en enseignement, j’enseigne à des étudiants et des étudiantes des cycles supérieurs en ACEA au sein d’un programme de deux ans (Certificat de cycle supérieur en pédagogie de l’enseignement supérieur), à des professeurs et des professeures de notre Institut d’enseignement de la faculté (programme de trois trimestres) et je supervise nos bourses de l’ACEA, ce qui implique des consultations continues avec les professeurs et les professeures de toutes les disciplines pour les aider à développer leur recherche, à coordonner une communauté de pratique pour les chercheurs et les chercheuses en ACEA, et à planifier les événements en collaboration (tels que notre activité intitulée Let’s Talk about Teaching qui se déroule à l’échelle du campus). De plus, je travaille avec les divers départements pour soutenir le processus de développement de programmes. Par le biais de ces mécanismes, je fais la promotion de la théorie et de la pratique de l’ACEA afin d’améliorer l’apprentissage des étudiants et des étudiantes. Je suis engagée et passionnée par ces sujets, d’où mon profond intérêt d’être nommée au comité exécutif de l’ACEA Canada.
Charlene VanLeewen
Communications Officer / Responsable des communications
University of Prince Edward Island / Université de l’Île-du-Prince-Édouard
Charlene is Coordinator of the Teaching and Learning Centre at the University of Prince Edward Island. Supporting faculty with their SoTL projects is a particularly fulfilling aspect of her current role with the centre. She became interested in SoTL as a sessional instructor and this developed into a long-term research interest, along with projects related to digital learning, faculty development, community-based learning, and international development work in rural Kenya. Charlene is also a program director with Shad Canada, a STEAM and entrepreneurship summer program for high school students. Outside of work, Charlene is an avid reader with a soft spot[...]
Charlene is Coordinator of the Teaching and Learning Centre at the University of Prince Edward Island. Supporting faculty with their SoTL projects is a particularly fulfilling aspect of her current role with the centre. She became interested in SoTL as a sessional instructor and this developed into a long-term research interest, along with projects related to digital learning, faculty development, community-based learning, and international development work in rural Kenya. Charlene is also a program director with Shad Canada, a STEAM and entrepreneurship summer program for high school students. Outside of work, Charlene is an avid reader with a soft spot for mystery novels and an active volunteer supporting youth in her community, dedicating lots of time on the pool deck as an official for swim meets. Her latest volunteer activity was joining the board of a local organization that works with farming communities in Kenya, where most of the farmers are women.
Charlene est coordinatrice du Centre d’enseignement et d’apprentissage à l’Université de l’Île-du-Prince-Édouard. Le fait de soutenir les professeurs et les professeures dans leurs projets d’ACEA est un aspect particulièrement gratifiant de son rôle actuel au centre. Elle a commencé à s’intéresser à l’ACEA quand elle était enseignante contractuelle et cet intérêt est devenu un sujet de recherche à long terme, avec d’autres projets liés à l’apprentissage numérique, au développement professionnel des professeurs et des professeures, à l’apprentissage basé sur la communauté et au travail de développement international au Kenya. Charlene est également directrice de programmes pour Shad Canada, un programme STEM et d’entrepreneuriat organisé en été pour les élèves des écoles secondaires. Hors de son travail, Charlene adore lire, en particulier les romans policiers, et elle est une active bénévole pour soutenir les jeunes de sa communauté. Elle passe de nombreuses heures au bord de la piscine en tant qu’officiel lors des compétitions de natation. Sa plus récente activité de bénévolat a été de devenir membre du conseil d’une organisation locale qui travaille avec des communautés agricoles au Kenya, où la majorité des personnes sont des femmes.
Emily Nombro
Student Representative / Représentante étudiante
Dalhousie University / Université Dalhousie
Emily Nombro is a Masters of Arts student in the International Development Studies program at Dalhousie University where she is also completing a Certificate in University Teaching and Learning through the Dalhousie University Centre for Teaching and Learning. Her current research interests include the environment, housing, gender, disasters preparedness and response, and SoTL. She also works as the Research Coordinator for the Housing, Mobilization, and Engagement Research Lab at the University of New Brunswick.
Emily Nombro est étudiante dans un programme menant à l’obtention d’une maîtrise en développement international à l’Université Dalhousie, où elle termine également[...]
Emily Nombro is a Masters of Arts student in the International Development Studies program at Dalhousie University where she is also completing a Certificate in University Teaching and Learning through the Dalhousie University Centre for Teaching and Learning. Her current research interests include the environment, housing, gender, disasters preparedness and response, and SoTL. She also works as the Research Coordinator for the Housing, Mobilization, and Engagement Research Lab at the University of New Brunswick.
Emily Nombro est étudiante dans un programme menant à l’obtention d’une maîtrise en développement international à l’Université Dalhousie, où elle termine également un certificat en pédagogie de l’enseignement supérieur par le biais du Centre de pédagogie de l’Université Dalhousie. Ses recherches actuelles portent sur l’environnement, le logement, le genre, la préparation et la réponse aux désastres, et l’ACEA. Elle travaille également en tant que coordinatrice de la recherche pour le Laboratoire de recherche sur le logement, la mobilisation et l’engagement à l’Université du Nouveau-Brunswick.