Current Executive
Andrea Webb
Chair / Présidente
University of British Columbia / Université de la Colombie-Britannique
Andrea is an Associate Professor of Teaching in the Department of Curriculum & Pedagogy. She spent a decade as a classroom teacher and department head before returning to higher education as a teacher educator. Her research interests lie in teaching and learning in higher education and she is involved in research projects related to Threshold Concepts, the Scholarship of Teaching and Learning, and Social Studies Teacher Education.
Andrea est professeure agrégée de pédagogie dans le département des programmes et de la pédagogie. Elle a enseigné en salle de classe pendant une décennie et a[...]
Andrea is an Associate Professor of Teaching in the Department of Curriculum & Pedagogy. She spent a decade as a classroom teacher and department head before returning to higher education as a teacher educator. Her research interests lie in teaching and learning in higher education and she is involved in research projects related to Threshold Concepts, the Scholarship of Teaching and Learning, and Social Studies Teacher Education.
Andrea est professeure agrégée de pédagogie dans le département des programmes et de la pédagogie. Elle a enseigné en salle de classe pendant une décennie et a été directrice de département avant de se tourner de nouveau vers l’enseignement supérieur et la formation des enseignants et des enseignantes. Sa recherche porte sur la pédagogie dans l’enseignement supérieur et elle est impliquée dans des projets de recherche liés aux concepts de seuil, à la recherche en pédagogie et à la formation des enseignants et des enseignantes en études sociales.
Cherie Woolmer
Vice-Chair / Vice-présidente
Mount Royal University / Université du Mount Royal
Dr. Cherie Woolmer is Assistant Professor and Canada Research Chair (Scholarship of Teaching and Learning), based in the Mokakiiks Centre for the Scholarship of Teaching and Learning. Her research program focuses on student-faculty partnerships in higher education, which is informed by critical pedagogy, socio-cultural approaches to change, and the impact of pedagogical partnerships on institutional culture. Her recent publications focus on approaches to co-creating curriculum with students, issues of equity and risk in partnerships, and knowledge mobilization of SoTL for students.
She co-facilitates Mount Royal’s SoTL Development Program, runs workshops and book studies on issues relating to pedagogical partnerships and[...]
Dr. Cherie Woolmer is Assistant Professor and Canada Research Chair (Scholarship of Teaching and Learning), based in the Mokakiiks Centre for the Scholarship of Teaching and Learning. Her research program focuses on student-faculty partnerships in higher education, which is informed by critical pedagogy, socio-cultural approaches to change, and the impact of pedagogical partnerships on institutional culture. Her recent publications focus on approaches to co-creating curriculum with students, issues of equity and risk in partnerships, and knowledge mobilization of SoTL for students.
She co-facilitates Mount Royal’s SoTL Development Program, runs workshops and book studies on issues relating to pedagogical partnerships and SoTL, and offers consultations with faculty and students engaged in SoTL.
Cherie Woolmer, PhD, est professeure adjointe et titulaire d’une chaire de recherche du Canada (Avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage). Elle est basée au Centre Mokakiiks pour l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage. Son programme de recherche se concentre sur le partenariat entre professeur(e)s et étudiant(e)s dans l’enseignement supérieur, qui est influencé par la pédagogie critique, les approches socio-culturelles au changement et l’impact des partenariats pédagogiques sur la culture institutionnelle. Ses publications récentes portent sur les approches pour co-créer avec les étudiant(e)s des programmes d’études, sur les questions d’équité et de risques dans les partenariats, et sur la mobilisation des connaissances en ACEA pour les étudiant(e)s.
Elle co-anime également un programme de développement de l’ACEA à l’Université Mount Royal, elle organise des ateliers et des études de livres portant sur des questions liées aux partenariats pédagogiques et sur l’ACEA, et elle offre des consultations avec les professeur(e)s et les étudiant(e)s engagés en ACEA.
Stephane Perreault
Vice-Chair (Francophone) / Vice-président francophone
Red Deer Polytechnic / Collège polytechnique de Red Deer
Stéphane is a historian teaching at Red Deer Polytechnic, where he is also Faculty Professional Development Consultant. He is a Settler of French ancestry who lives with his Nakota husband and four cats in ᐊᒥᐢᑲᐧᒋᐋᐧᐢᑲᐦᐃᑲᐣ (Amiskwaciwâskahikan) or Tî Taŋka, an area known in Settler terms as Edmonton, in the Treaty Six area, an agreement for peaceful land sharing that was sealed on August 23 and 28, 1876 between the Nehiyaw, the Anishinaabe, the Chipewan, and the Dakota and the Crown on behalf of the Settlers. He researches the intersections of Indigenous and Settler discourses in the teaching of history.
Stéphane[...]
Stéphane is a historian teaching at Red Deer Polytechnic, where he is also Faculty Professional Development Consultant. He is a Settler of French ancestry who lives with his Nakota husband and four cats in ᐊᒥᐢᑲᐧᒋᐋᐧᐢᑲᐦᐃᑲᐣ (Amiskwaciwâskahikan) or Tî Taŋka, an area known in Settler terms as Edmonton, in the Treaty Six area, an agreement for peaceful land sharing that was sealed on August 23 and 28, 1876 between the Nehiyaw, the Anishinaabe, the Chipewan, and the Dakota and the Crown on behalf of the Settlers. He researches the intersections of Indigenous and Settler discourses in the teaching of history.
Stéphane est un historien qui enseigne au Collège polytechnique de Red Deer, où il est également consultant en développement professionnel pour le corps professoral. Descendant de colons canadiens-français, il vit avec son conjoint Nakota et leurs quatre chats à ᐊᒥᐢᑲᐧᒋᐋᐧᐢᑲᐦᐃᑲᐣ (Amiskwaciwâskahikan) ou Tî Taŋka, aussi connu sous le nom colonial d’Edmonton, situé sur le territoire englobé par le Traité numéro Six, un accord de paix et de partage du territoire scellé les 23 et 28 août 1876 entre les peuples Nehiyaw, Anishinaabe, Chipewan et Dakota d’une part et la Couronne au nom des colons d’autre part. Sa recherche porte sur l’intersection des discours autochtones et allochtones dans l’enseignement de l’histoire.
Devon Stillwell
Secretary / Secrétaire
Trent University / Université Trent
Devon is an Education Developer (SoTL Coordinator) in Trent University’s Centre for Teaching and Learning. Her work includes coordinating and supporting SoTL initiatives for Trent faculty including the Scholars’ Table program, the Trent SoTL Symposium, and the Distinguished Visiting Teaching Scholars series. Devon has been a Course Instructor in history and in gender and social justice at Trent since 2018. Her disciplinary research explores the intersection of health, medicine, and women’s histories in 20th century North America.
Devon is an emerging SoTL scholar whose areas of interest include SoTL identity and belonging; trauma-informed pedagogies in higher education; and frameworks and[...]
Devon is an Education Developer (SoTL Coordinator) in Trent University’s Centre for Teaching and Learning. Her work includes coordinating and supporting SoTL initiatives for Trent faculty including the Scholars’ Table program, the Trent SoTL Symposium, and the Distinguished Visiting Teaching Scholars series. Devon has been a Course Instructor in history and in gender and social justice at Trent since 2018. Her disciplinary research explores the intersection of health, medicine, and women’s histories in 20th century North America.
Devon is an emerging SoTL scholar whose areas of interest include SoTL identity and belonging; trauma-informed pedagogies in higher education; and frameworks and methods that enhance student learning and the development of academic skills within humanities disciplines.
Devon est conseillère pédagogique (coordonnatrice en ACEA) au Centre pour l’enseignement et l’apprentissage de l’Université Trent. Son travail consiste à coordonner et à soutenir les initiatives en ACEA pour les professeurs et les professeures de Trent, y compris le programme Scholars’ Table, le Symposium en ACEA de Trent et la série Distinguished Visiting Teaching Scholars. Devon est chargée de cours en histoire et en genre et justice sociale à Trent depuis 2018. Ses recherches disciplinaires explorent l’intersection de la santé, de la médecine et de l’histoire des femmes en Amérique du Nord au XXe siècle.
Devon est une chercheuse émergente en ACEA dont les domaines d’intérêt comprennent l’identité et l’appartenance en ACEA, les pédagogies tenant compte des traumatismes dans l’enseignement supérieur, ainsi que les cadres et les méthodes qui améliorent l’apprentissage des étudiants et des étudiantes et le développement des compétences académiques dans les disciplines des sciences humaines.
Kate Thompson
Communications Officer / Responsable des communications
Dalhousie University / Université Dalhousie
Kate is an Educational Developer at the Centre for Learning and Teaching (CLT) at Dalhousie University. Her portfolio focuses on supporting faculty in their SoTL endeavours while also communicating the impact that SoTL can have on teaching and learning. This support spans from consulting with experienced faculty about new project designs or ethics applications, to managing the CLT’s SoTL Scholars program. She has been at the CLT since 2020 and in that time she has pursued interests in online pedagogy, gamification, and game-based learning in addition to her SoTL focus.
Kate completed a PhD in Experimental Psychology at Dalhousie University.[...]
Kate is an Educational Developer at the Centre for Learning and Teaching (CLT) at Dalhousie University. Her portfolio focuses on supporting faculty in their SoTL endeavours while also communicating the impact that SoTL can have on teaching and learning. This support spans from consulting with experienced faculty about new project designs or ethics applications, to managing the CLT’s SoTL Scholars program. She has been at the CLT since 2020 and in that time she has pursued interests in online pedagogy, gamification, and game-based learning in addition to her SoTL focus.
Kate completed a PhD in Experimental Psychology at Dalhousie University. Her research was in the field of Cognitive Psychology, and focused on human learning, memory, and attention. She completed the Certificate in University Teaching and Learning (CUTL) from the CLT at Dalhousie and served as a Graduate Teaching Associate in the centre. After graduation, she spent five years working as an instructional designer.
Kate est conseillère pédagogique au Centre for Learning and Teaching (CLT) de l’Université Dalhousie. Ses activités se concentrent sur le soutien aux professeurs et aux professeures dans leurs efforts en ACEA tout en communiquant l’impact que l’ACEA peut avoir sur l’enseignement et l’apprentissage. Ce soutien va de la consultation d’enseignants et d’enseignantes expérimentés sur la conception de nouveaux projets ou les applications éthiques, à la gestion du programme des Chercheurs et chercheuses en ACEA du CLT. Elle travaille au CLT depuis 2020 et, au cours de cette période, elle s’est intéressée à la pédagogie en ligne, à la gamification et à l’apprentissage par le jeu, en plus de ses activités dans le domaine de l’ACEA.
Kate a obtenu un doctorat en psychologie expérimentale de l’Université Dalhousie. Ses recherches ont été menées dans le domaine de la psychologie cognitive et se sont concentrées sur l’apprentissage humain, la mémoire et l’attention. Elle a obtenu le certificat d’enseignement et d’apprentissage universitaires (CUTL) du CLT de Dalhousie et a occupé le poste d’associée à l’enseignement au sein du centre. Après avoir obtenu son diplôme, elle a travaillé pendant cinq ans comme conceptrice de programmes d’études.
Emily Nombro
Research Manager / Responsable de la recherche
Dalhousie University / Université Dalhousie
Emily Nombro is a Masters of Arts student in the International Development Studies program at Dalhousie University where she is also completing a Certificate in University Teaching and Learning through the Dalhousie University Centre for Teaching and Learning. Her current research interests include the environment, housing, gender, disasters preparedness and response, and SoTL. She also works as the Research Coordinator for the Housing, Mobilization, and Engagement Research Lab at the University of New Brunswick.
Emily Nombro est étudiante dans un programme menant à l’obtention d’une maîtrise en développement international à l’Université Dalhousie, où elle termine également[...]
Emily Nombro is a Masters of Arts student in the International Development Studies program at Dalhousie University where she is also completing a Certificate in University Teaching and Learning through the Dalhousie University Centre for Teaching and Learning. Her current research interests include the environment, housing, gender, disasters preparedness and response, and SoTL. She also works as the Research Coordinator for the Housing, Mobilization, and Engagement Research Lab at the University of New Brunswick.
Emily Nombro est étudiante dans un programme menant à l’obtention d’une maîtrise en développement international à l’Université Dalhousie, où elle termine également un certificat en pédagogie de l’enseignement supérieur par le biais du Centre de pédagogie de l’Université Dalhousie. Ses recherches actuelles portent sur l’environnement, le logement, le genre, la préparation et la réponse aux désastres, et l’ACEA. Elle travaille également en tant que coordinatrice de la recherche pour le Laboratoire de recherche sur le logement, la mobilisation et l’engagement à l’Université du Nouveau-Brunswick.