2017 Recipient

The Society for Teaching and Learning in Higher Education is delighted to announce the recipient of the 2017 Christopher Knapper Outstanding Volunteer Award:

La Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur est heureuse d’annoncer la lauréate du Prix Christopher Knapper 2017 pour action bénévole exceptionnelle :


Elizabeth Marquis, PhD
Assistant Professor McMaster University / Professeure adjointe Université McMaster

Dr Elizabeth Marquis, Assistant Professor in the Arts & Science Program and the School of the Arts, and also serves as Associate Director (Research) at the McMaster Institute for Innovation and Excellence in Teaching and Learning (MIIETL).

Beth Marquis has won the deep appreciation, respect, admiration and affection of numerous colleagues in the Society for Teaching and Learning in Higher Education (STLHE) community through her tireless and sustained efforts as one of the Society’s leading volunteers. Beth has made an exceptional contribution to the STLHE with her leadership and service as Senior Editor of The Canadian Journal for Scholarship in Teaching and Learning (CJSoTL) and as Treasurer of the SoTL Canada. The role of Treasurer included co-leading the Collaborative Writing Group initiative. These significant volunteer contributions have had a substantial impact not only on the Society and its membership but also the scholarship of teaching and learning in Canadian higher education in general.

Beth’s accomplishments with the Collaborative Writing Group are a shining example of her creativity and initiative, sustained effort and collaborative leadership in the context of voluntary devotion to important projects.

Beth is recognized as a natural leader who inspires and supports her colleagues to strive for and achieve success through both her uplifting vision and her own tireless efforts. Our Outstanding Volunteer is a successful leader in no small part due to her commitment to collaboration and her ability to motivate others through her warm and generous spirit. One of Beth’s supporters calls her “an outstanding colleague, leader, mentor and role model”, one who displays the “kind of volunteerism that fuels the ability of the STLHE to both lead and serve the development of postsecondary learning and teaching in Canada.”

Elizabeth Marquis, PhD, professeure adjointe dans le programme ès arts et sciences de l’École des arts, est également directrice adjointe (recherche) de l’Institut McMaster pour l’innovation et l’excellence en enseignement et en apprentissage.

Beth Marquis a su gagner la profonde appréciation, le respect, l’admiration et l’affection de nombreux collègues de la Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur (SAPES) pour les efforts inlassables et continus qu’elle a déployés en tant que bénévole au sein de la Société. Beth a apporté une contribution exceptionnelle à la SAPES avec son leadership et ses services en tant que rédactrice en chef de La revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage (RCACEA) et en tant que trésorière de l’ACEA Canada. Le rôle de trésorière comprenait la co-direction de l’initiative du groupe de rédaction en collaboration. Ces importantes contributions bénévoles ont eu un impact considérable non seulement sur la Société et sur ses membres mais également sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage dans l’enseignement supérieur au Canada.

Les réalisations de Beth avec le groupe de rédaction en collaboration sont un brillant exemple de sa créativité et de son initiative, de ses efforts soutenus et de son leadership de collaboration dans le contexte de dévotion bénévole envers des projets importants.

Beth est reconnue comme un chef de file naturel qui soutient et inspire ses collègues à réussir grâce à sa vision inspirante ainsi qu’à ses propres efforts infatigables. Notre bénévole exceptionnelle est un chef de file qui a été couronnée de succès en grande partie grâce à son engagement envers la collaboration et à son aptitude à motiver les autres grâce à sa générosité et à son esprit chaleureux. L’une des personnes qui soutient Beth a déclaré qu’elle était « une collègue exceptionnelle, un leader, un mentor et un modèle » et qu’elle faisait preuve d’une « forme de bénévolat qui alimente l’aptitude de la SAPES à diriger et à servir le développement de l’enseignement et de l’apprentissage post-secondaire au Canada. »