2015 Recipients

Press release

The Society for Teaching and Learning in Higher Education (STLHE) and D2L are thrilled to announce the five outstanding post-secondary educators who have been named winners of the 2015 Brightspace Innovation Award in Teaching and Learning:

Communiqué de presse

La Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur (SAPES) et D2L sont fiers d’annoncer le nom des cinq éducateurs de niveau postsecondaire d’exception qui se méritent le Prix d’innovation en pédagogie Brightspace 2015 :

Peggy Hartwick, Instructor, School of Applied Linguistics and Language Studies, Carleton University/Chargée de cours, École de linguistique appliquée et d’études langagières, Université Carleton
John Kleefeld, Assistant Professor, College of Law, University of Saskatchewan/Professeur adjoint, École de droit, Université de la Saskatchewan
Veronika Mogyorody, Academic Architectural Advisor, Visual Arts and the Built Environment, University of Windsor/Conseillère en architecture scolaire, Arts visuels et environnement bâti, Université de Windsor
Diane Reddy, Professor, Psychology, University of Wisconsin-Milwaukee/Professeure, Psychologie, Université de Wisconsin-Milwaukee
Aleksandra Zecevic, Associate Professor, School of Health Sciences, Western University/Professeure adjointe, École des sciences de la santé, Université Western


Peggy Hartwick
Instructor, School of Applied Linguistics and Language Studies, Carleton University/Chargée de cours, École de linguistique appliquée et d’études langagières, Université Carleton.
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Professor Peggy Hartwick is a passionate educator who cares deeply about her students’ learning and success. She thoughtfully blends technology and pedagogy to create safe, authentic and engaging learning opportunities for students. Her creation of a 3-D environment for teaching English as a Second Language, entitled “Virtual Carleton”, is pioneering and transformative.

La professeure Peggy Hartwick est une éducatrice passionnée qui se soucie profondément de l’apprentissage et de la réussite de ses étudiants. Elle marie soigneusement la technologie et la pédagogie pour créer des occasions d’apprentissage sûres, authentiques et captivantes pour les étudiants. L’environnement tridimensionnel appelé « Virtual Carleton » qu’elle a créé pour l’enseignement de l’anglais langue seconde est avant­gardiste et transformateur.


John Kleefeld
Assistant Professor, College of Law, University of Saskatchewan/Professeur adjoint, École de droit, Université de la Saskatchewan.
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Professor John Kleefeld incorporates experiential learning and creative projects into all of his classes to spur student engagement. His innovations include a cross-university negotiation exercise conducted by email, reflective journaling, and unique learning activities in the context of legal education. He has a keen interest in reforming and humanizing law and legal education, a theme that runs through his teaching and scholarship.

Le professeur John Kleefeld incorpore l’apprentissage par l’expérience et les projets novateurs à l’ensemble de ses cours afin de stimuler la participation des étudiants. Parmi ses innovations, on trouve un exercice de négociation interuniversités mené par courriel, l’utilisation du journal à des fins réflectives et des activités d’apprentissage uniques dans le contexte de l’éducation juridique. Le professeur Kleefeld s’intéresse particulièrement à la réforme et à l’humanisation du droit et de l’éducation juridique – un thème sous-jacent dans son enseignement et sa formation.


Veronika Mogyorody
Academic Architectural Advisor, Visual Arts and the Built Environment, University of Windsor/Conseillère en architecture scolaire, Arts visuels et environnement bâti, Université de Windsor.
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Professor Veronika Mogyorody’s career is filled with innovative activities that have inspired learning. She has enabled learners, educators, academics and
community members to transcend the
boundaries that limit
their perspectives,
actions and opportunities. Her vision and commitment have dramatically impacted teaching and learning across nearly every faculty at the University of Windsor.

Le cheminement professionnel de la professeure Veronika Mogyorody comprend une multitude d’activités novatrices qui ont inspiré l’apprentissage. Elle a aidé des apprenants, des éducateurs, des universitaires et des membres de la collectivité à dépasser les barrières qui limitaient leurs points de vue, leurs actions et leurs possibilités. Sa vision et son engagement ont eu d’importantes répercussions sur l’enseignement et l’apprentissage dans presque toutes les facultés de l’Université de Windsor.


Diane Reddy
Professor, Psychology, University of Wisconsin-Milwaukee
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Professor Diane Reddy designed and implemented U-Pace, a student-centered, high-impact online learning technology that has demonstrably increased student success at her institution and beyond. Her U-Pace frameworks and methodologies have been expanded into many other disciplines and her innovation has empowered her students to achieve beyond what they thought was possible for themselves.

La professeure Diane Reddy a conçu et mis en œuvre « U-Pace », une technologie d’apprentissage en ligne axée sur les étudiants et ayant d’importantes répercussions qui a suscité une augmentation manifeste de la réussite des étudiants de son université et d’autres institutions. Les cadres et méthodes utilisées dans « U-Pace » ont été appliqués dans de nombreuses autres disciplines, et son innovation a donné aux étudiants la possibilité d’obtenir des résultats supérieurs à ceux qu’ils se croyaient capables d’obtenir.


Aleksandra Zecevic
Associate Professor, School of Health Sciences, Western University/Professeure adjointe, École des sciences de la santé, Université Western.
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Professor Aleksandra Zecevic creates safe environments where students can explore curiosity, creativity, cooperation and leadership. In her classrooms students are allowed to make mistakes, then self-reflect and take responsibility for change. Her courses bring together local community and academia, and engage students as learners, teachers, problem solvers, researchers, graders, presenters, writers, videographers, and ultimately advocates for older adults.

La professeure Aleksandra Zecevic crée des environnements sûrs où les étudiants peuvent explorer leur curiosité et leur créativité ainsi que la coopération et le leadership. Pendant ses cours, les étudiants ont le droit à l’erreur; ils sont invités à réfléchir à leurs actes et à assumer la responsabilité de leur transformation. Ses cours rassemblent des représentants de la collectivité locale et des universitaires, et donnent aux étudiants le rôle d’apprenants, d’enseignants, d’agents de résolution de problèmes, de chercheurs, d’agents de notation, de conférenciers, de rédacteurs, de vidéographes et, surtout, de défenseurs des intérêts des adultes plus âgés.